Waive hotel offers

Hotelgasten hopen op de mogelijkheid om hotelservices te gebruiken via hun eigen smartphone

Hotelgasten maken steeds meer gebruik van hun eigen telefoon om tijdens het verblijf activiteiten te organiseren. Hierdoor lijken de traditionele marketing technieken, zoals flyers en de hotel map, overbodig te raken. Toch zijn veel hotels terughoudend als het om digitalisatie gaat. Het aanbieden van service via de mobiele telefoon wordt vaak onterecht gezien als een verlies van het serviceniveau, terwijl een groot deel van de hotelgasten juist rekent op deze mogelijkheid. Waive overbrugt dit probleem door persoonlijke service aan te vullen met een web-applicatie waarin gasten op een gemakkelijke manier van hotelservices gebruik kunnen maken. 

Wat gebeurt er momenteel in hotels?

Een essentiële, onderscheidende factor binnen de hotellerie is de kwaliteit van service. Vaak is dit gespitst op luxe, terwijl service ook zit in de mogelijkheid om zaken zelf eenvoudig te kunnen doen, via de mobiele telefoon of laptop. Als gevolg heeft dit heeft het succes van een aantal digitale platforms flink doen groeien.  Deze platforms zijn met name gericht op voor en na het verblijf, met succes voorbeelden als Booking.com, Trivago en Tripadvisor.

Op het moment dat gasten het hotel betreden, valt het gebruik van digitale kanalen vaak weg: informatie wordt aangeboden in een hotel-map, roomservice wordt besteld via de landlijn, activiteiten in de omgeving worden gepromoot met papieren flyers en eventuele boekingen gebeuren vaak handmatig. Het hebben van een web-app is een daarom handig middel om al deze punten te digitaliseren, en zo hotel gasten effectiever te bereiken. Toch geven sommige hoteliers aan terughoudend te zijn met het implementeren van digitale initiatieven. Het belang van de menselijke interactie bij het verlenen van service speelt daarbij een belangrijke rol.

Wat vinden hotel gasten?

Software bedrijf Oracle gaf opdracht tot een onderzoek waarbij meer dan 2.700 Amerikaanse en Europese reizigers werden gevraagd naar hun meningen. 80% van de vakantiereizigers, en 94% van de zakelijke gasten, geven aan graag gebruik te maken van hotelservices via hun eigen mobiele telefoon.

Aanvullend gebruikt 62% van de gasten bronnen buiten het hotel om, zoals zoekmachines en review platforms, om activiteiten tijdens hun verblijf te boeken en overzien. Dit is zonde, aangezien het onderzoek juist aangeeft dat hotelgasten liever gebruik maken van de services van het hotel zelf.

Wat kun je als hotel doen?

Het hebben van een web-app is een handig middel om eenvoudig een stap te maken in digitalisatie, om zo hotel gasten effectiever te bereiken. Met de web-applicatie kan het hotelpersoneel gasten efficiënter helpen, en tegelijkertijd een gepersonaliseerde ervaring bieden. Bovendien laat een eerder artikel ook de mogelijkheid zien om met een web app extra omzet te genereren.

Het is bij het hebben van een web app belangrijk om de link tussen mens & techniek te maken. Je kunt er voor die reden ook voor kiezen om keuze te hebben binnen de web app om hotelgasten door te verwijzen naar het personeel. Op die manier behoud je de persoonlijke service.

Waive biedt hotels een eenvoudige manier om te starten met een web-applicatie voor hotelgasten. Het doel is om niet menselijke service te vervangen, maar om deze te verbeteren. Door hotelservices zowel digitaal als persoonlijk aan te bieden hebben hoteliers de mogelijkheid om effectiever te communiceren met de hotelgasten en zo bij te dragen aan een verbeterde gastervaring. Waive helpt sinds enige tijd al actief bij digitalisatie in Van der Valk hotels, het Seven one Seven hotel en Ramada Schiphol Airport

Related Posts

Reception Waive
How to maintain a high service level at times of minimal physical contact points?

Hotels face difficulties in maintaining their high service level due to the limited...

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Add Comment *

Name *

Email *

Website

Let us give you an insight

how Waive can increase your guest satisfaction and during-stay profit of your hotel